Wednesday, August 16, 2006

Båda partierna blickar tillbaka för att lösa framtiden

Jag såg att partierna nu börjat pumpa valmarknaden med skolbudskap. Tyvärr har ju inget av det som basunerats ut hittills tillfört debatten något. Snarare tittas det alltför djupt i tidmaskinen bakåt, istället för framåt.

Fp håller fast vid ordningsbetyg. Det finns inte med i den borgerliga alliansens gemensamma skolmanifest. Men för folkpartiet är ordningsbetyg fortfarande en av de allra viktigaste punkterna inför valet...
...Även socialdemokraterna gjorde ett skolpolitiskt utspel på tisdagen, och lika lite som folkpartiet hade de så mycket nytt att komma med. Tvärtom var den rapport de presenterade tillbakablickande på det som partiet åstadkommit och nu fortsätter med.

Lärarnas tidning 2006-08-15

Tips till partierna: Se filmtrilogin "Tillbaka till framtiden", den har ni mycket att lära av.

Föresten ser jag nu fp utomhus reklam över hela stan med "framtidens nyheter", det glädjer mig att mina rubriker som jag publicerade här förra året är betydligt bättre än de bleka kopior de används sig av. Men men...det är ju roligt att man kunnat inspirera någon. :-)

Fler bloggar om:

2 comments:

Kajsa said...

Ha, ha, ha, se "Tillbaka till framtiden"!! Otroligt roligt förslag! Fast det sorgliga är väl att en del av dem skulle uppskatta det de i så fall får se...

Fredrik Svensson said...

Jo precis. Eftersom budskapet i alla sådana filmer är att det inte är klokt att resa tillbaka i tiden så vill en del dit i alla fall...man undrar var de får allt ifrån....

:-)